Healing.

Har i Indien vet man inte hur man ska ma forran man vaknar och andas in den nya dagen. Idag har varit en helt underbar dag, inspirerande, skrammande, uppvaknande, energisk, trottsam och allt pa samma gang. Vi har idag fatt ta del av Reiki, laran om healing. Later valdigt mycket jumbo jambo, men det var helt otroligt! Man gick fran att vara helt slut till att ha all energi i varlden. Sjukt spannande dag har det varit, fatt en uppenbarelse pa kopet och kanner mig sa nojd med livet och sa levande! Forstar ni vilka humorsvangningar jag gar igenom har borta eller? Visst ar livet spannande! Jag vill aldrig mer vara den jag var hemma i lilla Sverige, jag vill resa och upptacka allt som vantar pa mig dar ute. Hur kan jag kombinera det jag har dar hemma hos er med denna nya kansla av lycka och viljan att se varlden genom mina nya glasogon? Det kommer nog bli en avslutande resa till Thailand iallafall nar praktiken ar over sa vi ses till jul vanner! :)

For att beratta lite mer om hur min dag har varit sa borjade den med att skolbussen hamtade oss klockan halv tio. Tio borjade vi med Reiki pa the orchid school, en skola som varan handledare Lakshmi var med och startade. Vi hade med oss lakan och tacke och fick lagga oss pa golvet och fokusera pa varan andning. Tack mamma for att du lart mig hur man andas, hade lite forsprang tack vare det och kunde ligga och slappna av och slumra till utan att koncentrera mig allt for mycket pa att lara mig andas pa ratt satt. :) Vi delades upp tva och tva och fick i par ga in i ett annat rum for att rensa var aura, later flummigt, men hang med iallafall ; ). Dar inne fick vi sitta pa varsin stol och andas djupa andetag och blunda. De tva som holl i lektionen tog med oss pa en rensande och helande resa pa cirka 12 minuter. Det var sa himla coolt! Man kande verkligen hur tankarna helt plotsligt forsvann (det ar da healingen borjar) och hur man kande i hela kroppen att nagot hande med en. Man kande varme, pirrande kansla i armar och ben och nar allt var over var man sa trott sa trott. Da fick vi ga tillbaka till sitt lakan och tacke och ligga ner en stund med handerna over hjartat och magen och det var har jag fick min "uppenbarelse" eller insikt. Jag borjade tanka igen pa det som bekymmrade mig valdigt mycket har borta och aven i vardagen hemma och fran igenstans sa jag till mig sjalv att slappa det, det kommer losa sig och nu har all den negativa energin forsvunnit. poff! Borta med vinden och jag kommer aldrig slappa in den igen. Ja ni vilken dag det har varit!

Sen gick vi och sag filmen Eat, pray and love. Sa mysig och den satte verkligen punkt for mig dag. Jag kanner mig sa fylld av energi, gladje och viljan att gora gott med mitt liv. Och imorn har vi annu en dag av Reiki, ska ga hem och sova nu och fylla batterierna annu mer. Jag hoppas att ni alla dar hemma mar bra och att ni tar vara pa er sjalva och de omkring er. Namaste! <3



Tva blotdjur overraskade av monsunen.



Fran ett besok vi gjorde pa en skola for barn till fattiga byggarbetare.



Under Ganesh (firande av en elefantgud) besokte vi Pune festival som arrangeras arligen i Pune. Prisutdelning, dans och musik.



Fran varat besok till Buddha statyn i Hyderabad.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så underbart att höra att du har det så bra vännen.

Fint att höra att du hade användning av andningsövningarna, de har hjälp mig väldigt mycket och kommer att ge dig mycket glädje också tror jag.

Sankta Theresas Bön:

Låt det idag finnas frid inom dig.

Må du lita på din tro att du är exakt var du är menad att vara.

Glöm inte bort de oändliga möjligheterna som föds från tro.

Må du använda gåvorna som du har fått, och ge vidare den kärlek som har givits till dig.

Må du vara tillfreds i vetskapen om att du är ett värdefullt barn.

Låt den närvaron sätta sig i din kropp, och ge din själ friheten att sjunga, dansa,lovorda och älska.

2010-10-08 @ 23:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0