latex och slingriga ormar.

Satte kurs mot Strömstad med tåget igår söndag vid tio tiden och efter sex timmar hade jag kommit fram till en liten håla som kallas Skee. Därifrån fick jag hoppa på en buss som efter en kvart stannade utanför incheckningen för Color-Line färjorna. Efter två och en halvtimme var jag framme i Sandefjord, Norge. Kändes riktigt bra att vara en miljökämpe och med ryggsäcken på ryggen kändes det som jag var hurtig och på tur, som en riktig norrman! I ankomsthallen stod min vackra kusin och väntade på mig och det var riktigt trevligt att träffa henne igen, det var ett tag sedan nu. Hon är några år äldre än mig och är lite som en storasyster och gissa om jag såg upp till henne när jag var liten. =) Hos henne ska jag få bo hos under dessa tre veckor som jag nu ska jobba här i Norge som "vaskepike". 

Jag ska under tre veckor alltså jobba med att städa. Kanske inte låter så värst spännande, men efter min första dag nu så känns det faktiskt inte som ett så dumt sommarjobb. Jobbet är inte så svårt i sig och man kan lyssna på musik och göra världen lite vackrare genom tvål och vatten, så just nu är jag ganska optimistisk och tror att detta kan bli ganska härliga veckor. Dock börjar man jobba vid en mycket okristlig tid, klockan sju noll noll och kanske kommer jag börja sex och trettio för min buss går lite konstiga tider. Det betyder att jag måste cykla hemifrån sex, ja ni kan ju själva räkna ut när jag måste gå upp då..lite för tidigt för min smak, men då slutar jag också klockan två vilket är skönt.

Jag har ansvar för en del av ett ganska nybyggt hus som tillhör Grenland Group, vad jag vet om de är att de bygger stora saker. Det är sex etager och jag har en liten vagn som jag tar med mig i hissen och så åker jag upp och ner och tvättar golven, dammsuger, dammar, "skurar" toaletterna och ser till att deras kontor, mötesrum och kafe ser fint ut. Tiden flög iväg idag och jag hoppas att den gör det alla dagar, för jag ska göra samma prossedur i femton dagar till. Hehe men jag är hoppfull och tror att detta ska bli skit kul! =)



Ska se om jag inte kan pimpa min vagn lite senare i veckan, vad tror ni om det?



Kommentarer
Postat av: makan

hehe men att du skulle trivas kunde jag räkna ut med lillfingret min lilla städerska.. du går ju upp fast du e bakis o dammar din lilla toka! vad gör du efter jobbet då? finns det ngt att roa sig med?? ses snart puuss

2010-07-26 @ 23:18:29
URL: http://maka.blogg.se/
Postat av: karoline

Hehe ja nu får jag stimulans för min lite märkliga städmani. =) Finns inte mycket och göra, ska försöka träffa Charlotte lite, men annars är det ganska ensamt. Du får hemskt gärna komma och hälsa på nästa vecka, jobbar bara till två varje dag. =) Vad sägs? puss

2010-07-27 @ 05:36:17
URL: http://karolajnes.blogg.se/
Postat av: marre

skulle gärna komma men jag är så fattig så jag tror jag får be mor o far om lite hjälp för den där organisationsavgiften.. när får man dom där extra pengarna från csn om man ansöker??

2010-07-27 @ 19:30:04
Postat av: karoline

Vi kan leva på vatten och bröd tillsammans =) komsi komsi.. Jag får pengarna plus vanliga csn, för man kunde inte få det separat, den 9 aug.

2010-07-27 @ 20:14:43
URL: http://karolajnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0