see ya later aligator

Kreativiteten flödar inte direkt när det kommer till att skriva blogginlägg, förhoppningsvis kanske den kommer tillbaka när jag väl kommer upp till Jämtland igen på onsdag. Har precis bokat morgontåget som tar mig upp till vad enligt DNs väderkarta kommer att bli ett iskallt Östersund med minus 30 grader. Tur att jag fått lite tips från en artikel i samma tidning som säger att rånarluvan är ett hett plagg i vinterkylan. Vet dock inte om jag skulle känna mig så bekväm i en sån. Annars ska man tänka på att klä sig i flera skikt och undvika tajta kläder. Ull verkar också vara det enda som kan hålla oss från att frysa så det är bara att rota fram Pappas gamla stickade ylletröjor och packa ner de i resväskan. Har också fått för mig att jag ska ge skriskoåkning en till chans så det blir att gå upp på vinden och plocka fram de igen efter flera år. På Storsjön brukar de ploga upp banor så att man lätt kan ta sig ett åk och på kvällarna lyser marschaller och lyktor så det blir mysigt värre. Ser riktigt framemot att åka upp till vinterstaden no´1. Har varit två härliga och avslappnande veckor här hemma så därför känns det inte alls jobbigt att åka upp och börja plugga igen. Tack fina familjen och vännerna, vi ses till våren! <3


Kommentarer
Postat av: marijana

vi ses imorn min sköna dam!

2010-01-05 @ 16:35:19
URL: http://maka.blogg.se/
Postat av: Anonym

update!

2010-01-13 @ 20:35:49
Postat av: Josefin

Halloj! Hur blev det? Fick du med dig några skridskor? Jag tror ösis har hockey för studenterna på tisdagar och torsdagar ; )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0