modern piga.

Mamma har kommit och åkt och tillbaka är jag i min lilla bubbla av ensamhet och städning. Alla människor har något knep som för med sig ett visst lugn till själen och för mig är det att städa, märkligt va? Men så är det, inte yoga, thai chi eller annan typ av meditation utan gammalt hederligt skurande. Vad det i botten handlar om är att fokusera på något annat än det som upprör en och för mig funkar det som jag gör. Om jag skulle sitta ner och tänka så skulle tystnaden bli för påtaglig och ensamheten blir ännu mer synlig. Dock kan mitt sommarjobb nu förstöra lite för mitt sätt att få tankarna på annat håll, det är inte lika "kul" längre när man håller på med det varje dag trettiofem timmar i veckan. Kanske är det dags att upptäcka meditationen iallafall. Har iallafall haft en mysig helg med besök från hemma. Vi har gått på stan, ätit gott ute, solat, badat och ätit räckor på balkongen. Kan inte ha haft det bättre! Nu ligger fokus på att få veckan att gå så det blir fredag och mina tre veckor i Norge är över och jag får åka hem till min familj och mina vänner som jag vill umgås och mysa med innan jag drar vidare för ett längre äventyr i Indien. Men än så länge är det fokus och mantrat "man måste kämpa för att växa" som gäller här i Sandefjord!



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Till min kära dotter, Du klara det!! Ses om en fem dagar. Kom ihåg Jag kan, jag vet, jag vill! Kram

2010-08-09 @ 07:49:24
Postat av: karoline

Puss på dig Mamma!

2010-08-09 @ 18:42:50
URL: http://karolajnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0