One week.

En vecka har gott och det känns som vi varit här i en månad på både gott och ont. Stämningen är på topp just nu och vi är alla otroligt förväntansfulla inför de kommande veckorna. Imorn börjar allvaret. Då ska vi möta upp några studenter som också pluggar socialt arbete och vi ska tillsammans lyssna på en föreläsning och sen delas vi upp två och två för ett besök hemma hos varsin indisk student för umgänge och middag. Har som väntat blivit lite dålig som de flesta turister blir och därför tagit det lugnt idag. Igår försökte några tjejer och jag oss på en utekväll, vi kom inte så långt dock, ner till slutet av gatan och efter att ha försökt förklara vart vi ville åka till två ricksaws och en privat personbil som stannade och frågade om vi ville ha hjälp vände vi på flipp floppen och gick hem igen. Glada och nöjda ändå. =) Nu sitter vi alla och väntar på pizza som vi ska få hemkörd, inom 50 min ska den komma, men med lite svårigheter att förklara vart vi bor och indiernas "isch time" så blir det nog middag vid midnatt, men som våran handledare försöker lära oss; "Let lose, everything will happen. just let lose" Så är det bara att gilla läget.

En super tråkig nyhet är att min kamera strejkar! Den vill inte öppna sig och ta fina bilder av Indien! Surt som bara den. Har inte tappat den ens en gång utan tror det beror på den enorma luftfuktigheten som är här. Men ska gå ner till canon på hörnet här och fråga om hjälp nån dag vi har tid och förhoppningvis så löser det sig, annars köper jag en ny. Den som var så ny och fin, blä!



Glad tjej på väg i natten i Indien         Längst in bor jag, har satt upp fina bilder på min familj <3



Hy Fashion! Massor med vackra kläder och massor av människor.



På väg nånstans i Pune, säkert till nån shopping gata. =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Mysigt att pratas vid i telefonen idag. Skönt att höra att du mår bättre. Kan det vara att du måste ladda batteriet till kameran? Fina bilder!

Låter som en spännade dag imorgon för er. Kram

2010-08-29 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0