Big Fish.

Jag älskar filmer som har ett gömt budskap som framträder mer och mer när man närmar sig slutet. Filmen Big Fish är ett exempel på en sån film. Inte bara det att man både skrattar och gråter till den här filmen men den har också ett sånt vackert och intelligent budskap. Alla funderar vi någon gång mer eller mindre vad meningen med livet är och många försöker hitta svaret på den här fråga. Jag tror inte det finns ett enkelt svar, utan att varje person finner sitt svar under livet gång. Men utan att låta alldeles för spirituell eller klychig så tror jag det handlar om att leva ett liv som känns rätt för en själv och att man gör det på ett värdigt och respektfullt sätt som gör att man blir ihågkommen. Kanske inte av hela världen men av någon. Detta budskap har iallafall Big Fish, genom ibland något utsvävande berättelser av sanningen så skapar huvudpersonen en verklighet som sedan blir en del av honom, vilket senare blir hans identitet när han dör. Otroligt vacker film som jag starkt rekommenderar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0