Spöket Axel

Tillbaka igen efter två dagar borta med klassen. En liten mini klassresa till både Sollefteå och Hudiksvall. Vi har besökt tre behandlingshem/kollektiv och det har varit otroligt intressant att få en liten inblick i deras verksamheter och hur de arbetar för att hjälpa ungdomar som hamnat snett i livet. I Hudik sov vi över och jag och sju klasskommpisar inackorderade oss i ett mycket kallt hus ägt av en Axel en gång i tiden. Ett riktigt spökhus var det, fullt med små gömde rum och lönndörrar som ledde till nya rum, läskigt! Såklart skrämde vi upp varandra och alla sov på madrasser fullt påklädda till tänderna i ett och samma rum för ingen vågade sova själv. Om jag inte redan var sjuk hade jag nog blivit det inatt.  Alltid kul med pyjamaspartyn så lite spökhistorier och bus blev det innan vi alla sussade gott hela natten. Väl hemma så har tröttheten tagit över min kropp och det ska bli så skönt att få krypa ner under täcket i sin egna säng. Sov så gott alla!

Kommentarer
Postat av: makan

merry christmaaaas to yoooooou!

2009-11-27 @ 03:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0