Bye bye hösttermin.. Hello Vårtermin..

Så var det slut på höstterminen eller egentligen tar den slut på fredag, men eftersom jag är klar med tentan som vi lyckades göra på rekord tid by the way, så kan jag tjuta ett tjoho redan nu. Sitter i min nerpackade lägenhet som jag nyss städat och ska skapa ett litet blogginlägg tänkte jag. Har nämligen packat ner Tv:n och allt annat jag äger förutom datorn eftersom jag flyttar hem imorn för praktik i Stockholm. Ska upp jobbigt tidigt och åka taxi ner med alla mina saker till tåget redan vid kvart över fem kommer se ut som ett vittlakan (jag är inte någon morgon människa) och säkert skrämma livet ur taxichaffören!
På måndag startar vårterminen och praktiken på Sankt Görans sjukhus och först blir det en 4 dagars kurs i självförsvar eller det var något i den stilen. Låter lite märkligt kanske, men det är inte så konstigt eftersom jag ska praktisera på en sluten psykiatrisk avdelning så kan det ibland förekomma våld då vissa patienter kan vara våldsamma eftersom de är sjuka. Jag får iallafall följa med och gå den här kursen med min handledare och det ska bli riktigt intressant och lite roligt. Vi ska både lära oss lite teori men också praktiskt lära oss visa grepp och hur man kommer ut ur situationer som kan vara farliga.

Verkligen inte roligt att sitt här ensam utan tv och nu är det något knas med mitt ljudkort så ingen musik har jag heller. Märy tog flyget hem vid sju tiden lyllos henne! Men jag åker ju så pass tidigt imorn så det spelar ingen roll direkt bara lite trist att sitta själv hemma. Men när jag kommer hem blir det andra bullar. Bo hemma igen med familjen ska bli trevligt och sen alla underbara vänner som man kan ringa och ta en spontan fika med utan att planera in allt sånt långt i förväg tills man åker hem över en helg utan nu kan man göra sånt varje dag om man vill. Lovely! På fredag ska jag hem till kusinen och dricka drinkar och kolla på let´s dance med henne och en annan söt polare, jätte mysigt ska det bli, sen på lördag ska vi gå ut och partaja länge sen jag hade en riktigt lyckad utekväll så jag hoppas och tror att den kommer komma nu på lördag! =)

Längtar efter våren och hoppas inte för allt i världen att det kommer komma något snöoväder som drar in och lägger sig över Stockholm nu när jag kommer hem, om jag vill ha snö åker jag gärna nån annanstans om jag vill ha det. Nej Stockholm får gärna välkommna mig hem med lite för tidigt vårväder, men det kanske är lite mycket begärt av mig så här i mitten av januari...



Vi ses i stockholmo! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0