för länge sedan...

När man närmar sig jul så börjar jag sakna att jobba på dagis med alla söta barn. Det har redan gått två år sedan jag senast jobbade med alla underbara småttingar som gick på mitt dagis där jag jobbade. Och vid juletid gick vi alltid med några barn i taget till Gamla Stans julmarknad och fikade efteråt, en riktigt mysig tradition som både vi i personalen och barnen uppskattade. Men det som jag gillade mest var att få pyssla runt julen. Barnen fick göra små julklappar till sina föräldrar och jag fick vara kreativ och komma på lätta, roliga saker som barnen kunde göra. Älskar att pyssla! Nu är det säkert stora förberedelser inför Lucia och det finns inget annat som får mig att smälta som när de små kommer intrippande till "tipp tapp tipp tapp tippe tippe tipp tapp". Härom dagen fick jag en riktigt fin julkonsert av min snart tvååriga kusin genom telefonen. Sötare unge får man leta efter. <3

Hoppas alla barn får en fantastisk jul. För julen är som bäst när man är liten och minnena från julaftonsmorgon när alla klappar ligger under julgranen och väntan på jultomten hela dagen sitter i hela livet ut. =) 





Update:
Tiden flyger förbi mig och jag hänger inte med, lillkusinen fyller 3 år! Skrev fel, fy mig han är ju en stor kille. =)


Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Han fyller faktiskt treee år :P

2009-12-12 @ 10:48:46
Postat av: Anonym

Va?! Har tiden gått så fort..du ser jag hänger inte med alls..ska ändra med en gång

2009-12-14 @ 00:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0