check!

Nu kan jag bocka av vaccinsprutan från min "to-do-list". Är livrädd för allt vad sprutor heter, blodprov, vaccin och skrämmer alltid upp mig så man får hjärtklappningar och magen vrider sig flera varv. Sen när man tar den så visst nyps det till lite och det är inte världens skönaste känsla men det går ju över på två sekunder, varför lär man sig aldrig?? Konstigt det där. Nu blir det att sitta och vänta på att febern ska kicka in eller att armen börjar värka så man vill såga av den, för jag har hört några riktiga skräckhistorier, sen kan ju de vara överdrivna, Eller vad har ni hört? 

Måste bara berätta om den snälla farbrorn som skulle ge mig sprutan också. Vi var ett par stycken som gick tillsammans och tog världens omväg till stället där man skulle få ta, men hittar tillslut och hinner precis in innan de stänger för dagen. Fyller i mina blanketter och går fram till en liten gubbe som står redo för att ge vaccinet. Säger att jag är jätte nålrädd och han verkar se på mig att jag är livrädd så han frågar om jag har hjärtklappningar. Ja, säger jag och berättar att jag och en kompis gått och skrämt upp varandra så nu börjar jag känna mig lite yr. Han erbjuder mig att ligga ner medan han ger mig sprutan och jag tycker väl det är lite väl töntigt, men går med på det iallafall. Sen frågar han mig om jag är höger eller vänsterhänt. Vilket jag svarar att jag är högerhänt. Då ska man tydliga ge sprutan i vänsterarmen (eftersom man kan få ont i armen efteråt). Lägger mig ner på britsen och han sätter sig på stolen bredvid och säger åt mig att bara ligga och andas så ska det här nog gå bra. Och visst gick det bra. Men sen efter allt är över upptäcker jag att han gett mig i högerarm iallafall.  Han reaktion blir -Oj nu blev det visst högerarm iallafall! och ser lite smått överaskad ut. Men verkar inte bry sig mer över sin upptäckt utan säger att jag kan ligga kvar ett tag och inte ställa mig upp för snabbt och försvinner fortare än kvickt ut ur rummet. Och medan han förvinner så slår det mig att va tusan!, tänk om jag får jätte ont i armen då kommer jag inte kunna göra någonting och jag går ju faktiskt i skolan och behöver min skrivarm. Dumma trötta gubbe som inte kan skilja på höger och vänster, om jag får ont i armen nu så kommer jag skicka efter dig så du kan skriva mina anteckningar i skolan bara så du vet! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0