Vinter.

Dags för julkappshysteri och annat mys i veckan för hemtentan är inskickad och alla seminarium är gjorda! Gött att va student hörrni, fast hur många gånger kan man gå fram och tillbaka på gågatan egenligen? Fem dagar kvar tills nästa kurs börjar så det blir några varv..Inte som att man inte sett allt sen innan. =)

Har varit en bra helg! Både utgång, slapp, bowling och Johan Glans. Härlig blandning. På tal om bowlingen, spelade ganska bra om man får skryta lite, vann en serie och lika på en annan, de andra två råkade ja förlora men det var första och då var jag inte uppvärmd och den sista och de skyller jag på mina fingertoppar som gjorde ont. =P

Jag är ganska bra på uno också bara vann sex gånger på raken men det behöver ju ingen få veta...

Om vi kanske skulle prata om väder och vind så kan jag upplysa er som bor i den södra delen av Sverige att temperaturen har sjunkit till minus 16 grader ikväll. Lika kallt var det imorse och när jag knallade upp till skolan i ottan så hade de tänt brasor upp på campus, var tvungen att stanna upp och bara titta för det var så vackert. Mitt på campustorget har de en jätte stor gran med ljus i så hela omgivningen var otroligt fin. All snö som glittrade i kylan gjorde ju inte det hela fulare! Ska man kanske fira jul här uppe istället för i plusgradiga Sthlm? Blää.

Idag har jag och maria försökt få lite sommar känsla mitt i december mörkret, så vi gjorde min och min mosters goa sommar-potatissallad och hade sill till..otroligt gott! Blev massor kvar så imorn blir det rester..=)
Jag är inte den bästa på att laga mat och har inte världens bästa fantasi funderade på om man kanske skulle ta en matlagningskurs..nån som vill haka på? Alltid bra att kunna laga mat om inte de i framtiden kommer på matpiller, men det vore ju bara för tråkigt!

Sist men inte minst så måste jag bara dela med mig av denna nyhet. Nu händer det grejer i Östersund förstår ni..hehe
Läs och tro de ni vill, men jag tror nog det finns nått långt där nere i den kalla sjön!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0