dan före dopparedan.

Sista klappen en köpt, granen är klädd och snart ska vi griljera skinkan. Bara för snön att komma nu och lägger sig som ett mjukt täcke över stockholm så är julen fixad! Man har ju hopp in i det sista, men jag tror nog att vi får klara oss utan snö på julafton i år med.
Jag gillar verkligen uppesittarkvällen innan nästan lika mycket som själva julafton, men visst julen är inte lika skimrande som det var när man var barn, men någon slags julkänsla har ändå infunnit sig hos mig idag, kanske var det för att vi klädde granen? Who knows, men jag kommer nog inte kunna somna så snabbt i kväll ändå, ligga och fundera på vad tomten kan ha lagt under granen till mig i år precis som när man var barn. Även om inte alla vill erkänna det så tror jag visst att alla har lite julkänsla inom sig på julafton vare sig de vill eller inte. =) Och glömma Kalle och hans vänner är det väl ingen som gör och i den stund som Benjamin Syrsa sjunger "Ser du stjärnan i det blå" tror jag nog att julstämningen verkligen har rotat sig in bland folk i deras hem.

Julen är en fin högtid och man får inte glömma bort att den inte bara handlar om klappar och stress utan att den är en tid för eftertanke och gemenskap med de man älskar. <3 Så ha nu en riktig mysig jul så ses vi i det nya året!

 KRAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0