Vecka 3.

Man blir sa otroligt inspirerad har borta i Indien. Man ar ocksa sjukt forvirrad, gar runt med fragor man inte kan besvara riktigt an och det i sig ar otroligt frustrerande. Vem ar jag? Vem vill jag vara? Vad vill jag gora med mitt liv? Vilken roll ar min i detta stora universum? Livet har i Indien flyter pa aven om man gar omkring med dessa existensiella fragor 24/7. Vi besoker massor av spannande platser och traffar manga kreativa, passionerade, harliga manniskor som delar med sig av sitt driv. Nya tankar om socialt arbete och socinomens roll i samhallet, varan framtida roll vands upp och ner. Massor av inputs som redan vecka tre oppnat upp en helt ny varld som vi inte visste fanns. Det ar helt klart tydligt att socionomutbildningen i Sverige missar mangder av lardomar genom att vara ganska sa fyrkantig. Sorgligt att inte alla far ta del av samma aventyr. Aven fast vi har langa dagar och fulla veckor med studiebesok och seminarium sa ar det klart vi hinner med att ha roligt med hela ganget ocksa.  I veckan har vi varit pa bio och sett Step up i 3D. Har aldrig varit med om en san aktiv och sprudlande biopublik. De visslade, hejjade pa och var allmant hogljuda och aktiva under hela filmen. Hur roligt som helst. Vi har lart kanna tva skona grabbar under veckan som varit, bade jobbar pa TAA - the academic advisors, dar vi varit under veckan. Bushan och Chandan heter de. Chandan var var privata chauffor och fick utsta trotta, fnittrande tjejer hela dagarna langa. En eloge till honom. Bushan som vi dopt om till brorsan var var "guide" och hjalpte oss att oversatta nar det behovdes och fatt oss att kanna oss trygga och glada under veckan. Vi har fatt tva vanner for livet, tva overbeskyddande broder. Igar bjod vi de till oss pa forfest och utgang och vi fick alla varsin ros och en penna. :) haha. Sen tog de ut oss pa stan och vilken kvall det blev! Vi akte till et fem stjarnigt hotell och kande oss totalt malplacerade och helt felkladda. Hamnade pa hotellets nedreplan och blev inslappta till en mork korridor. Dar mottes vi av det coola stallet. I Pune finns det alltsa ett fem stjarnigt hotell med en "hemlig" underground club! Vem kunde ha gissat det. Bra DJ och skona manniskor. Dansade hela kvallen lang, traffade engelskman och hade sa kul. Baste kvallen pa lange, valbehovligt verkligen. Idag ar jag dock en aningens trott och seg och den planerade pluggdagen har forsvunnit. Ska ha lite myskvall med 'familjen' ikvall och tar tag i pluggandet imorn istallet. Har borjat forelska mig i det har landet med sina kontraster och oppna manniskor. Vi far se om jag kommer hem den femte december eller inte. :P






Kommentarer
Postat av: mamma

Det är helt underbart att höra att du har det så bra,jag förstår att det blir myckt tankar i ditt huvud av att leva i Indien. Du kommer att ha mycket glädje av dina erfarenheter när du kommer hem och ska jobba, du kanske tom. vill jobba någon helt annan stans än i Sverige. Härligt att prata med dig i telefonen sist. Love you! Kram

2010-09-13 @ 15:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0