Friday night in Ö-town

Snart är det dags att avrunda för terminen och varför inte göra det på Ö-town vis! M och jag drog ut i stadens mörker i hopp om att få en trevlig sista utgång i denna lilla by vi nu har vistats i under två års tid. Jag vet inte vart jag ska börja när jag nu ska guida er genom vårat äventyr. Vi var uppskrivna på en patetisk liten lista på ett ställa nere vid vår lilla sjö, men där blev vi bemötta av en liten liten maktgalen vakt som vägrade kolla på sin töntiga lista om våra namn stod där, utan släppte in små små barn med vita mössor istället som var fullare än vanligt. Vi vända på klacken och begav oss till nästa ställe, i hopp om att få skaka på våra lurviga innan klockan slog två. Ställe nr två var stilla som i graven, utan kö, utan vakt så vi bestämde oss för att gå till ställe nr tre! M gick med snabba steg för att hinna innan timmen var slagen. Väl framme såg vi till vår förtret att även där var fullt med fulla små barn med vita mössor. Men eftersom vi har vanan inne så smög vi in en annan väg och vi kunde äntligen få hänga in våra små jackor för att bege oss ut på det osande dansgolvet. Nu kommer vi till den här bilden som jag hoppas att jag nu kan förmedla. Ö-town i ett nötskal. Vi har nu hamnat på PLAZA, utestället man väljer i nödfall, för att det är nära hem eller för att det är dött på de andra ställerna. Här blandas det en mängd mycket märkliga figurer och man undrar vart man har hamnat! Det luktar fis överallt och man undrar varför folk har så svårt att hålla inne på sina odörer eller är det så att de i flock vågar släppa på sina normala värderingar och kan nu släppa sig bland en större folkmängd, det är faktiskt inte speciellt trevligt vill jag säga. DJ:n spelar hemskt dålig musik och man försöker bana väg på dansgolvet och ta några danssteg bland, fulla, konstiga, ibland väldigt äckliga människor som har bestämt sig för att leka John Travolta för kvällen. På det andra dansgolvet, jo de har faktiskt två dansgolv och ibland tre så spelar ett coverband. Ikväll har vi äran att få lyssna till Marmeladbandet! Folk är som tokiga på dansgolvet, de gamla gubbarna som har letat sig hit lever ut sina gamla drömmar om att ha långt fladdrande hår och diggar till musiken, medan några alldeles för unga personen skriker och hoppar som om de vore på en utomhus konsert och tycker att det är toppen att vakten släppte in de även fast de egentligen borde ha varit i sängs för länge sedan. M och jag tittar på varandra och kan inget annat än att skratta åt denna patetiska utgång som ändå började bra med skön musik och några glas vin hemma hos mig. Detta är Ö-town i ett nötskal och om en vecka åker jag här ifrån. Det är både sorgligt, men också så sjukt befriande. Två år räcker, nu tackar jag för mig! Vi ses till hösten då blir det en färgsprakande resa till Indien på praktik. Långt bort från dåliga coverband och gamla gubbar som knuffas. God Natt och Sov Gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du fångade det precis! sov gott min vackra

2010-05-29 @ 02:49:13
Postat av: Bita

Hahaha ja du förklarade Östersunds nattliv bra karro:)skönt att få åka härifrån!!!!

2010-05-29 @ 18:01:41
Postat av: kusinvitamin

hahaha fan du är nästan sveiges svar på carrie bradshaw ;) snart ses vi!!!

2010-05-30 @ 13:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0