Forkyld.

Igar blev en jobbig dag, det ar mycket som hander har i Indien och pa kuppen har jag blivit forkyld! hatar att vara sjuk pa sommaren och har har vi 30 grader, annu varre. Inte kul.. Idag har vi haft ett seminarium pa en skola som var handledare Lakshmi var med och startade. Skolan ar jatte stor och alla barnen ar sa himla sota!

Seminariet handlade om Kultur och hur nagot som kan vara "fel" har kan vara "ratt" dar. Var riktigt intressant, men med ett huvud fullt av potatismos sa vart det lite tungt. Lakshmi ar verkligen en inspirerande person och om man kunde bli lika engagerad som hon, om sa bara till halften sa blir jag super nojd.  En otroligt driven kvinna. Imorn ska vi till en resebyra for att planera vad vi ska gora under vara tva veckor av ledighet som vi kommer fa i oktober. Vi i "familjen" har har alla planer pa att aka till Kerela och leva charter och fa sola och bada. Efter alla intryck och upplevelser vi kommer fa de kommande veckorna sa ar det nog smart att boka en lite lugn semester. Fa slappna av och reflektera over allt vi sett. Det ar ju ett tag till, men har i Indien maste man vara ute i god tid med allt sa imorn blir det lite semesterbokning. Sen har "familjen" planerat att ga pa bio och det ser jag verkligen framemot, nagra i den andra lagenheten har berattat att det var en upplevelse, med bade katter i salongen och nationalsang. Tycker ni inte att det ar harligt att vi kallar oss for familjen redan, vad har det gatt, sex dagar. :) Vi ar verkligen ett harligt gang! Vet inte hur jag hade klarat av alla intryck har om det inte vore for de. <3

Igar var vi pa en stor mat bazar, typ som Ica Maxi hehe, kopte tva tunikor till for 100 kr tillsammans, den ena var det 40% pa, som om man behover rea har liksom. ;) Har skaffat mobilnr nu ocksa, men det tar lite tid tills den borjar fungera. Hor av mig nar jag fatt den att funka. Vill lanka till maka.blogg.se for bilder. Min dator ar sa seg att det tar hundra ar att ladda upp, men Marre lyckades sa ga in pa hennes blogg och kika.

Nu ska vi ivag och fika. Ta hand om er dar hemma. Saknar er! KRAM


Kommentarer
Postat av: Mamma

Krya på dig, vännen, ta en ipren så ska du se att allt ordnar sig. Lev väl! Fantastiskt att läsa din blogg! Love you! Kram Pappa och Aleks hälsar.Hälsa Marre.

2010-08-26 @ 15:07:49
Postat av: Peter Petersson

Krya på dig.. Kul och läsa om ert äventyr..



kram Peter

2010-08-26 @ 23:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0