Raki.

Ar namnet pa en hogtid indierna firar idag och igar. Det ar en hogtid som uppmarksammar syskonkarlek och vanskap. Broder och systrar ger varandra vackra band som de knyter runt varandras handleder. Sa himla mysigt tycker jag! Ska kopa en till Brorsan. :) Det kan se lite olika ut beroende pa familj, ibland ger systrarna banden och broderna ger presenter tillbaka. Vad meningen med det har ar att knyta ett band mellan broderna och systrarna. Broderna blir en slags formyndare for sina systrar, att de ska se till att de mar bra och har det bra. Sa idag efter att vi hade varit pa guidad tur sa skulle varan guide aka hem till sin familj och laga mat och ata med sin familj och slakt. Vi borde ta efter demma hogtid, byta ut den mot halloween eller natt. :P

Idag har vi ocksa varit och shoppat lite mer. I'm in heaven! :) Dock kom jag hem med en tunika bara som jag kan ha over mina byxor som jag kopte igar, nar vi aker ut och besoker alla organisationer. Forsokte att ladda upp en bild men det ar inget snabbt internet har dar jag ar sa ni far vanta lite talmodigt ifall jag hittar ett cafe med battre tills nasta gang. Valde iallafall en tunika med single colour som de sager har, alltsa en farg bara. Den ar morkrod med traknappar langst upp. Lite enkel och inte sa praligt, men praligt ar inte riktigt jag. Byxorna har ett monster i militargront och morkrott och typ sandfarg.

Nu ska vi tjejerna dra vidare ut pa stan och forsoka hitta andra spannande affaren. Alla tyger ar sa vackra har, hade sa velat visa bilder som jag tagit idag :( Men det far kanske bli till nasta gang.

STOR KRAM TILL ER DAR HEMMA. NAMASTE!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter helt fantastiskt, vilka upplevelser, jag kan se min vackra dotter i dessa fina färger, längtar att se kort!! Kram

2010-08-24 @ 14:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0