Avgaser och shopping.

Annu en dag har i Pune har passerat. Idag fick vi dela upp och tva och tva och fick hanga med pa guidad tur av en Indisk student. Alla tre ihop tryckta i en ricksaw. Spannande! Avgaserna ar nagot jag maste vanja mig med, men man var lite hog nar man kom tillbaka till lagenheten pa eftermiddagen. Har kort kors och tvars i en del av Pune for ca 20 kr. Det ar inte dyrt har direkt, vi at pa en vad for mitt oga var en fin restaurang till lunch idag, for 400 rupees som i svenska kronor ar ungefar 100 kr. Da betalade jag for mig och halva guidens mat. Inte dumt alls. Pa restaurangen idag sa gjorde jag mitt forsta BIG Indien MISSTAKE! Jag at med vanster hand!! Oh NO.. Pinsamt! De kollade namligen lite mer an vanligt konstigt pa mig. Oj oj.. Men man lar sig av sina misstag heter det ju.
Sen har vi besokt lite kladsbutiker, i en kopte jag ett par skit snygga och helt underbart bekvama traditionella byxor. Ska ta reda pa vad byxmodellen hette. FabIndia hette affaren. Sett misar och tiggande manniskor. Haft varat forsta familjemote i huset och borjat kanna av att magen snart kommer leva sitt eget lilla liv. An en gang Spannande!

Imorn vantar annu en dag med guidning och avgaser som satter sig i alla halrum. Men vad gor val det nar man befinner sig i ett sadant harligt land som Indien! Pa aterseende! KRAM

Kommentarer
Postat av: Mamma

Spännande att följa din blogg och allt spännande du får uppleva. Love you! Kram

2010-08-23 @ 20:43:44
Postat av: Anita

Hej

Rolig läsning, ska följa din och Marias blogg under tiden ni är borta, både roligt och spännande....

2010-08-23 @ 21:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0