tiden flyger iväg..

Snart är År 2008 över och man börjar fundera över vad man har uppnått, varit med om och sett.

Året började med en fest i Köpenhamn med vänner och sen bar det av med flyttbil upp till Jämtland, Östersund för att börja på en universitetsutbildning och på väg att bli Socionom. Jag hade aldrig nåra förväntningar på hur det skulle vara att börja helt ensam uppe i en ny stad med nya vänner och bo själv för först gången. Jag var mest spänd inför det äventyr som väntade mig. Det har inte varit någon dans på rosor, både tuffa och bra tider har jag varit med om, men jag tror nog att jag kommit ur var enda upplevelse en unns klokare och mognare. Vårterminen flöt på som en berg och dalbana och terminen kändes otroligt lång! Men med nya vänner och många härliga stunder senare så hade vi klarat av en termin och det hade nu blivit sommar. En resa till Usa i början, blev starten på en inte så varm, men avslappnande sommar. Jobbade lite, men inte alls i nån större utsräckning. Flytt upp en våning och en Yranfestival gjord så var sommarn över på ett nafs. Dags för ny termin och nya utmaningar, med båda nytt bagage i sin emotionella ryggsäck och ny energi för att lära så började terminen att sakta med säkert förflytta sig framåt i vad som sedan blev i rasande fart, vet inte allt vart den här terminen har tagit vägen. Lyckligvis har kurserna kunnats bockas av utan större svårigheter. Kan inte fatta att jag redan har gått ett år av min 3,5 åriga utbildning och nu till våren är det redan dags för en 15 veckors lång praktiperiod som jag förhoppningsvis kommer göra i Stockholm, om allt går som jag vill det vill säga. Imorn (läs idag) så är det nyårsafton och börjar på ett nytt och spännande år, med nya överraskningar som väntar. Jag väntar med spänning! Funderade på om man skulle skriva ner några nyårslöften, men jag brukar alltid bryta de ändå så jag skippar det. Nån liten så där har jag iallafall, men den tänker jag behålla för mig själv.

Jag hoppas iallafall att det nya året blir ett bra år och att man har lärt sig nått från det gågna året som man kan ta med sig på vägen! Det är dags för positivismen att blomma igen nästa år och jag ska försöka va den som tar täten! Sen kan alla ha dåliga dagar, man är inte mer än mänsklig, men det är viktigt att komma ihåg att försöka iallafall. Sen ska man inte tillåta sig att bli utnyttjad, men man behöver inte alltid göra människor gott och sen förvänta sig nått tillbaka. Våga bryta trenden att vara egoist! Jag är hundra procent säker på att det i slutändan lönar sig att vara den snälla och vänlige.

Hoppas att alla får en trevlig nyårsafton!
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0